söndag 17 augusti 2008

Skolpolitik - Not Found

Grundskolenämndens första möte den här hösten är avklarat. En diskussion om kommande budget inleddes.

Inte för att det gjorde mig klokare när det gäller Alliansens planer för Värmdös grundskoleverksamhet. För att försöka få lite information gick jag in på grundkolenämndens ordförande Peter Bondessons hemsida. Där finns en länk som heter ”Alliansens skolpolitik”. Klick. En vit sida med texten ”Not Found” breder ut sig på datorskärmen. Jag backar tillbaka i webbläsaren och försöker en gång till. Det kanske bara blev lite tekniskt fel. Klick. ”Not Found”. Nähä, inte heller där kan jag få några svar.

Under rubriken ”Urval av kommunalpolitiska frågor” på Peter Bondessons hemsida hittar jag meningen:

”Skolresultaten skall förbättras genom att vi tidigt satsar stödresurser. I gymnasiet är det alltför sent. Vi vill införa en "Läsa, skriva och räkna garanti" redan i grundskolan.”

Hoppas att det betyder att vi vid nästa nämndsammanträde den 9 oktober inte föreslås skära ned på stödresurserna! Hoppas, hoppas, hoppas!

Apropå att läsa och skriva: Utifrån den svenska jag lärde mig i grundskolan hade jag skrivit ”läs-, skriv- och räknegaranti”.

Inga kommentarer: