söndag 7 september 2008

Espresso shot! Jag har utvecklat beroende!

Min nya last - espresso! Så här på morgonen får jag till och med riktiga abstinenssymtom om jag inte får min lilla shot. Kraftiga humörsvängningar, koncentrationssvårigheter och allmän förvirring... Nä, riktigt så illa är det kanske inte... Kanske... Men nästan. Det får jag nog erkänna... Tyvärr kan jag inte motstå den underbara svarta drycken med mycket crema heller senare under dagen. Ett mönster som börjat påverka min sömn... Och när jag ligger där vaken i mörkret börjar tankarna på den annalkande morgonens ljuvliga espresso dyka upp. Jag tror dock inte att jag är espressoholist än för jag avhåller mig från drycken nattetid. Än så länge... Men efter en sömnlös natt är jag desperat efter morgonkicken och då drar jag i mig 3-4 små koppar. Är inne på min tredje för denna morgon... Godmorgon förresten!

Inga kommentarer: